Direktlänk till inlägg 12 september 2015

12 september

Av Britt-Mari Nordfjäll - 12 september 2015 15:46

  Skiner  & det är en underbar höstdag precis som det ska vara.

Förutom att man sitter hemma & har ont, skulle jobbat i helgen men fick ge upp det. 

Jobbade fredagkväll, men ont som sjutton i högra stortån som jus nu är i bandage

  varje steg man tar så gör det ont, så pevaryl & alsolsprit blir det nu ett par veckor och hoppas att det ger med sig.  


Skrev i förra inlägget att jag börjat måla färdiga blider för vuxna, så himla kul, här kommer lite smakprov och jag tycker att jag lyckats bra. 


         


Har några utskrivna som jag skall göra, men ska leta efter flera.


Nu blir det snart att göra lite mat, tror det blir fläsk & löksås idag om inte min sambo säger något annat.

Fortsätta att släktforska lite, har haft min farfars mor som spökat ett bra tag, men tror att jag & dottern hittat henne.

Men hon har gett oss gråa hår minst sagt.

Dom är samer så det är väl kanske inte alltid dem blir registrerade, svåra att finna är dom iaf.

Har även hittat en bild på min farfar & 3 damer men vilka dom är har jag ingen aning om.

 

Det är min farfar Nils Viktor Nordfjäll & någon av damerna borde vara hans mor Märta Sofia Pålsdotter som nu spökat.

Om det skulle vara nån som läser min blogg & råkar känna igen detta kort så vore jag tacksam för hjälp.

Men som sagt bara att leta i alla kyrkböcker, men egentligen skulle man ha varit till Östersund och riksarkivet och letat.

Får se om man får tillfälle någon gång.


      



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Mari Nordfjäll - 24 januari 2017 16:39


"Kod för att importera min blogg till Nouw:3249115173"       Då är det dags för lite blogg igen  Har väl inte hänt något speciellt, mer än att jag jobbar och jobbar. Intresseklubben antecknar =)  Fått ett Nytt kort på mitt barnbarn Linn...

Av Britt-Mari Nordfjäll - 5 januari 2017 11:08


   Dags för lite blogg igen Vart ju resa till Östersud trots att jag inte trodde det, vart ju sjuk igen med hög feber. Men en massa vila & Ipren + cocilana så kom jag iväg. Landade i Östersund kl 13,00 på lördagen den 10/12 min bror Svenna & ...

Av Britt-Mari Nordfjäll - 2 december 2016 13:09

Hej och hå dags att blogga lite igen. Hemma och är sjukskriven, varit förkyld sen den 11 november, men jobbat lite i mellan. Dum som man är, är huvudet dumt får kroppen lida sägs det. Men vi blev bjudna på personalfest av Vännäs kommun, och jag...

Av Britt-Mari Nordfjäll - 14 juni 2016 21:46

Halloj  Nu var det nästan ett halvår sen jag bloggade och har väl inte hänt så himla mycket. Jobb som vanligt,  och annars den gamla vanliga lunken 80-tals fest med brudarna som var hur kul som helst. Alla var klädda i 80-talsanda    Sen ha...

Av Britt-Mari Nordfjäll - 10 december 2015 14:45

  Dags för lite uppdatering, är dålig på detta, kanske borde lägga ner men tycker samtidigt att det är roligt att skriva av sig lite i mellanåt. Varit dyngförkyld med ont i kroppen, feber & snuva + hosta. Den vill inte ge med sig,segt elände d...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards