Direktlänk till inlägg 2 december 2016

2 december 2016

Av Britt-Mari Nordfjäll - 2 december 2016 13:09

Hej och hå dags att blogga lite igen.

Hemma och är sjukskriven, varit förkyld sen den 11 november, men jobbat lite i mellan.

Dum som man är, är huvudet dumt får kroppen lida sägs det.

Men vi blev bjudna på personalfest av Vännäs kommun, och jag hade varit förkyld veckan innan.

Men jobbade på fredagen när festen var och sen helgen.

Sen resten av veckorna, men kände att allt inte var som det skulle och jag hostade som en tok.

Var tvungen att ringa vårdcentralen för att få cocilana för att överhuvudtage kunna sova och jobba på dagarana.

Men den 28 november hade jag kort dag till 13, men kände att kroppen inte hängde med alls.

å när det var dags att gå hem så sa jag till en av gruppledarna att jag skulle vara hemma dagen efter.

Man måste lyssna på sin kropp har jag lärt mej av detta.

Så nu hemma med hosta, snorar och huvudvärk.

Men nästa vecka ska jag väl gå  och jobba igen och sen på lördag åker jag till Östersund, ska möta Madde (min dotter) där för vi ska släktforska.

Försöka att reda ut min farfars sida bakåt i tiden, fastnat på hans mor och kommer ingen vart.

Dem var ju samer så lite svårt att forska på dem.

Ska bo ut i Ope hos min morbror och moster.

Träffa brorsan och kanske nån fler,

Det återstår att se . 

Men trevligt ska det bli iaf ... 

 Nu kolla lite v och sticka lite och sen kommer min bästa vän Sussie med min tröja som hon stickat

Ta en    och surra lite 


Ha en bra helg !!! 


  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Mari Nordfjäll - 24 januari 2017 16:39


"Kod för att importera min blogg till Nouw:3249115173"       Då är det dags för lite blogg igen  Har väl inte hänt något speciellt, mer än att jag jobbar och jobbar. Intresseklubben antecknar =)  Fått ett Nytt kort på mitt barnbarn Linn...

Av Britt-Mari Nordfjäll - 5 januari 2017 11:08


   Dags för lite blogg igen Vart ju resa till Östersud trots att jag inte trodde det, vart ju sjuk igen med hög feber. Men en massa vila & Ipren + cocilana så kom jag iväg. Landade i Östersund kl 13,00 på lördagen den 10/12 min bror Svenna & ...

Av Britt-Mari Nordfjäll - 14 juni 2016 21:46

Halloj  Nu var det nästan ett halvår sen jag bloggade och har väl inte hänt så himla mycket. Jobb som vanligt,  och annars den gamla vanliga lunken 80-tals fest med brudarna som var hur kul som helst. Alla var klädda i 80-talsanda    Sen ha...

Av Britt-Mari Nordfjäll - 10 december 2015 14:45

  Dags för lite uppdatering, är dålig på detta, kanske borde lägga ner men tycker samtidigt att det är roligt att skriva av sig lite i mellanåt. Varit dyngförkyld med ont i kroppen, feber & snuva + hosta. Den vill inte ge med sig,segt elände d...

Av Britt-Mari Nordfjäll - 5 november 2015 10:55

       Dags att blogga lite igen =) Har väl egentligen inte hänt så mycket sen sist. Men  måste väl försöka att uppdatera lite iaf. Jobbar på som vanligt, hunnit med endel genomförandeplaner på mina vårdtagare som jag är kontaktperson för. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards