Alla inlägg den 5 januari 2017

Av Britt-Mari Nordfjäll - 5 januari 2017 11:08

  

Dags för lite blogg igen

Vart ju resa till Östersud trots att jag inte trodde det, vart ju sjuk igen med hög feber.

Men en massa vila & Ipren + cocilana så kom jag iväg.

Landade i Östersund kl 13,00 på lördagen den 10/12 min bror Svenna & dottern Madeleine hämtade mig. 

Sen for vi ut till Ope till min morbror och moster.

Vi fikade lite, sen for Svenna hem en vända för att sen komma ut och hämta oss.

Sen blev det en tur på stan med god middag och en liten pubrunda, man var ju inte  direkt jättepigg.

Vi tog nattbussen hem och somnade ovaggade.

På söndagen vart det promenad och var in och hälsade å John & Gunnel.

Vart besök inne  i stan flera vändor fika på Törners såklart =) vårat inneställe sen förr =) 

På tisdagen skulle jag och Madde fara in till stan för att släktforska.

Var glashalt på vägarna, gick till bussen, men ingen buss kom, kollade på hemsidan, den var inställd Brunflo-Ö-sund på grund av halka.

Bara att gå hem igen och ringa brorsan och fråga om han kunde hämta oss.

Han kom snäll som han är   

Vi bestämde oss för att äta tillsammans på Tages på Frösön lite senare.

Vi började att söka, men tydligen  så var det svårt att söka på samer överhuvudtaget.

Var över på Jamtli och tog en fika satt sen ett tag.

Brorsan hörde av sig och hörde om vi var hungriga, så vi plockade ihop och for och åt .

Sen skjutsade han oss ut till Ope.

På onsdag vart det buss in till stan, sen lite julshopping, och klippning, lite lunch med brorsan.

Torsdag hemfärd   ville vara kvar längre, men måste ju hem och jobba iaf Madde.

Resan hem gick bra, ledig fre-sön, var inte bra i min förkylning, skulle jobba kväll måndag, men kände att något inte var ok strax före 15, kollade temp 37,6 (då har jag feber) tog Ipren och gick och jobbade.

Hade nog inte varit poppis om jag ring och sjukskrivit mej.

Jobbade  och var ledig tisdag, ringde vårdcentralen in och kolla CRP, normalt .

Hemma resten av veckan.

Julen vart iaf lugn,  hemma hos Henrik och Sofia och barnen julafton + att Sofias föräldrar Helena, Kenneth, Evve & Andreas,Salomon, Johan & Jonna  sen juldagen hos Anders föräldrar, vi sov kvar till annandagen, men for hem för jag skulle jobba kväll.

Nyåret firade jag på jobbet, var uppe till tolvslaget och skålade in det med älsklingen, sen 7-17  tur på Nyårsdagen.

Jobbat på som vanligt denna vecka.,

Firade en av våra vårdtagare som fyllde 100 år igår, en pigg och allert dam, helt otroligt att få vara med om detta

Ledig idag och kallt idag -25   vill helst inte gå ut  men ska jobba kväll. 


Ha det gott !!!! 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards